Bijeenkomsten als deze roepen vaak meer vragen op, dan ze antwoorden opleveren. Da's niet erg, dat is precies waarvoor ze in het leven geroepen worden. Het brengt beweging in het proces en het zet de deelnemers aan het denken en ontwikkelen. Zo werd bijvoorbeeld snel duidelijk dat voor het slagen van het streekmerk 'uitbreiding' een kernwoord is. Van producten, aangesloten deelnemers natuurlijk, maar zeker ook van de afzetmarkt. Met andere woorden, hoe bereik je de consumenten, zet je in op de korte keten en de horeca of juist op supermarkten en evenementen? Of zetten we groots in en creƫren we een organisatie die het streekmerk breed gaat promoten? Daar zijn ze al, de vele vragen. Werk aan de winkel dus.
Welke producten vallen er onder het streekmerk of zouden er voor in aanmerking komen? Is de marketingstrategie voor Grenspark Groot Saeftinghe een op een van toepassing op het streekmerk? Hoe willen de ondernemers zelf het streekmerk en de producten uitdragen? Het moge duidelijk zijn, er is nog een weg te gaan eer Groot Saeftinghe Smaekt over ieders tong gaat, of beter nog, op ieders bord ligt. Stap per stap, een eerste doel de komende periode is werken aan de zichtbaarheid en naamsbekendheid van Groot Saeftinghe Smaekt. Het streekmerk en de producten in de kijker zetten! Verwacht u er maar aan, het logo zal steeds meer hier en daar verschijnen.
Belangrijkste uitkomst van deze avond, we kunnen vooruit. De basis is gelegd, het enthousiasme is er, nu is het van het grootste belang dat het gaat groeien. Op zoek dus naar meer ondernemers die zich aan willen sluiten, samen een breder assortiment kunnen aanbieden en natuurlijk samen werken aan een mooie toekomst voor Groot Saeftinghe Smaekt en het grenspark. Voel jij je aangesproken als producent in het grenspark? Aarzel niet om ons te contacteren!
MgfZ